A1. Planificarea și Pregătirea proiectului

  • Durata: Octombrie 2024 – Februarie 2025
  • Locul de desfășurare: Regiunile Sud Muntenia și Sud Est, la sediile unităților de învățământ și online.
  • Descriere: Activitatea A1 reprezintă faza inițială a proiectului, concentrându-se pe planificarea și pregătirea necesară pentru implementarea eficientă a programului de formare în pedagogie digitală. În această etapă, echipa de proiect va colabora cu reprezentanții inspectoratelor școlare județene și cadre didactice voluntare pentru a dezvolta un plan detaliat de acțiune. Aceasta include validarea și aprobarea metodologiilor de selecție a grupului țintă, organizarea logistică a sesiunilor de formare și asigurarea resurselor necesare.
  • Rezultate așteptate: plan de acțiune, selecția grupului țintă, metodologie raportare a programului de formare și al activităților, etc.

A2. Identificarea și selecția grupului țintă

  • Durata: Octombrie 2024 – Februarie 2025
  • Locul de desfășurare: Regiunile Sud Muntenia și Sud Est, la sediile unităților de învățământ și online.
  • Descriere: Se vor identifica și selecta cadrele didactice eligibile din ciclul gimnazial și liceal, cu o atenție deosebită pentru cele din mediul rural și localitățile defavorizate, conform criteriilor din Ghidul Solicitantului și anexa 15 și Metodologia de selecție GT atașat la prezenta cerere de finanțare.
  • Rezultate așteptate: Selecționarea a 6.000 de cadre didactice eligibile / Crearea unei baze de date actualizate cu participanții.

A3. Elaborarea și acreditarea programului de formare

  • Durata: Noiembrie 2024 – Martie 2025
  • Locul de desfășurare: Universitatea Valahia din Târgoviște, online.
  • Descriere: Se va elabora un program de formare profesională continuă în pedagogie digitală, care va fi acreditat de autoritățile relevante. Programul va include module teoretice și practice, centrate pe utilizarea tehnologiilor digitale în procesul educațional.
  • Rezultate așteptate: Un program de formare acreditat și validat pentru implementare. / Module curriculare structurate și materialele necesare pregătite.

A4. Organizarea sesiunilor de formare

  • Durata: Ianuarie 2025 – August 2025
  • Locul de desfășurare: Săli de clasă și laboratoare IT din școlile participante, platforme online.
  • Descriere: Se vor organiza sesiuni de formare pentru cele 6.000 de cadre didactice selectate, asigurand o resursa umana de 300 de formatori, ceea ce inseamna 1 grupă de 20 de cadre didactice / formator. Sesiunile vor fi structurate în module și vor include atât instruire teoretică, cât și practică. Sesiunile vor fi desfășurate online, atât sincron cât asincron pentru a asigura accesibilitatea tuturor participanților.
  • Rezultate așteptate: Formarea a 6.000 de cadre didactice în pedagogie digitală. / Dezvoltarea competențelor digitale necesare pentru predare modernă.

B1. Aplicarea competențelor în activitatea curentă și mentorat

  • Durata: : Februarie 2025 – Septembrie 2025
  • Locul de desfășurare: Unitățile de învățământ ale participanților.
  • Descriere: Cadrele didactice formate vor aplica competențele dobândite în activitatea lor curentă. Vor fi monitorizate și sprijinite de mentori pentru a integra eficient noile metode pedagogice digitale în predare. Activitatea de mentorat pentru cadrele didactice din învățământul preuniversitar are ca scop îmbunătățirea competențelor digi tale ale profesorilor, promovarea metodologiilor inovatoare de predare digitală și sprijinirea dezvoltării profesionale continue.
  • Rezultate așteptate: Implementarea noilor metode pedagogice digitale în procesul educațional. / Creșterea calității predării și a interacțiunii cu elevii.

A5. Evaluarea finală și publicarea RED-urilor (Resurse Educaționale Deschise)

  • Durata: Februarie 2025 – Septembrie 2025
  • Locul de desfășurare: Online, cu suport de la Universitatea Valahia din Târgoviște.
  • Descriere: Toate cele 6.000 de cadrele didactice vor elabora RED-uri pe baza competențelor și cunoștințelor dobândite în cadrul programului de formare. Cel puțin 50% din aceste RED-uri elaborare, minim 3.000, vor fi publicate și puse la dispoziția comunității educaționale, contribuind astfel la diseminarea bunelor practici și îmbunătățirea calității educației.
  • Rezultate așteptate: Crearea a 6.000 de RED-uri și publicarea a minim 3.000 de RED-uri accesibile comunității educaționale. / Diseminarea bunelor practici și îmbunătățirea calității educației prin utilizarea resurselor digitale.

B2. Digitalizarea cu echipamente IT a unitatilor de invatamant asociate

  • Durata: Iunie 2025 – Septembrie 2025
  • Locul de desfășurare: Unitățile de învățământ ale participanților.
  • Descriere: Se vor achiziționa 157 de pachete echipamente IT + licente și 6000 de licente pentru software-ul pentru crearea resurselor educaționale deschise pentru fiecare cadru didactic din program.
  • Rezultate așteptate: Implementarea noilor metode pedagogice digitale în procesul educațional. / Creșterea calității predării și a interacțiunii cu elevii.