• Dezvoltarea competențelor digitale: Formarea a 6.000 de cadre didactice din regiunile Sud-Est și Sud Muntenia în utilizarea instrumentelor digitale pentru predare, prin programe de formare specializate.
  • Creșterea accesului la resurse educaționale: Asigurarea accesului la resurse educaționale digitale și materiale didactice necesare pentru implementarea eficientă a pedagogiei digitale în școli.
  • Reducerea disparităților regionale: Implementarea unor măsuri de formare uniformizate pentru toate cadrele didactice din regiunile vizate, pentru a reduce disparitățile și pentru a asigura un nivel ridicat de competențe digitale în toate școlile.
  • Îmbunătățirea performanței educaționale: Creșterea calității educației oferite de cadrele didactice prin utilizarea eficie ntă a tehnologiilor digitale, ceea ce va duce la îmbunătățirea performanțelor elevilor și la pregătirea lor pentru o societate digitală.

Obiectivele Proiectului

1. Dezvoltarea competențelor digitale: Formarea a 6.000 de cadre didactice din regiunile Sud-Est și Sud Muntenia în utilizarea instrumentelor digitale pentru predare, prin programe de formare specializate.

Descrierea Grupului Țintă al Proiectului

Proiectul „DIGIPED: Inovație Digitală în Educația Preuniversitară” vizează formarea unui număr de 6.000 de cadre didactice din regiunile Sud Muntenia și Sud Est. Grupul țintă al proiectului este divers și include cadre didactice din ciclul gimnazial și liceal, precum și din mediul rural și zone defavorizate, în conformitate cu cerințele și obiectivele specificate în Ghidul Solicitantului.

Ținte Specifice pentru Grupul Țintă:

  • Ciclul Gimnazial și Liceal: Cel puțin 1/3 din grupul țintă va fi format din cadre didactice care predau la nivel gimnazial și liceal. Acest lucru înseamnă că minimum 2.000 de participanți vor proveni din aceste cicluri educaționale.
  • Mediul Rural și Zone Defavorizate: Minimum 40% din participanți vor proveni din mediul rural și din localități defavorizate. Astfel, cel puțin 2.400 de cadre didactice vor fi selectate din aceste medii, conform criteriilor specificate în anexa 15 a Ghidului Solicitantului pentru identificarea localităților defavorizate.

2. Creșterea accesului la resurse educaționale: Asigurarea accesului la resurse educaționale digitale și materiale didactice necesare pentru implementarea eficientă a pedagogiei digitale în școli.

Se va elabora un program de formare profesională continuă în pedagogie digitală, care va fi acreditat de autoritățile relevante. Programul va include module teoretice și practice, centrate pe utilizarea tehnologiilor digitale în procesul educațional.

Programul de formare a competențelor în Pedagogie digitală – 84 de ore, dintre care:

– Activități teoretice: 36 de ore;

– Activități practice: 48 de ore.

Tematica cursului de formare:

  • Rolul competențelor digitale ale cadrelor didactice (DigCompEdu 1) – 12 ore (6 ore teoretice, 6 ore practice).
  • Resurse educaționale digitale (DigCompEdu 2) – 14 ore (6 ore teoretice, 8 ore practice)
  • Predare, învățare și evaluare cu tehnologii digitale (DigCompEdu 3 și 4) – 24 de ore (10 ore teoretice, 14 ore practice).
  • Tehnologii digitale în educațieprivire de ansamblu (DigCompEdu 6) – 12 ore (6 ore teoretice, 6 ore practice).
  • Potențialul tehnologiilor pentru învățare activă (DigCompEdu 5) – 10 ore (4 ore teoretice, 6 ore practice).
  • Pedagogia digitală și provocările viitorului apropiat (DigCompEdu 1 și 6) – 12 ore (4 ore teoretice, 8 ore practice).
 
 3. Reducerea disparităților regionale: Implementarea unor măsuri de formare uniformizate pentru toate cadrele didactice din regiunile vizate, pentru a reduce disparitățile și pentru a asigura un nivel ridicat de competențe digitale în toate școlile.

Se vor organiza sesiuni de formare pentru cele 6.000 de cadre didactice selectate, asigurand o resursa umana de 300 de formatori, ceea ce inseamna 1 grupă de 20 de cadre didactice / formator. Sesiunile vor fi structurate în module descrise mai sus și vor include atât instruire teoretică, cât și practică. Sesiunile vor fi desfășurate online, atât în format sincron cât și asincron, pentru a asigura accesibilitatea tuturor participanților.

4. Îmbunătățirea performanței educaționale: Creșterea calității educației oferite de cadrele didactice prin utilizarea eficientă a tehnologiilor digitale, ceea ce va duce la îmbunătățirea performanțelor elevilor și la pregătirea lor pentru o societate digitală.

 Se vor achiziționa 157 de pachete echipamente IT + licente și 6000 de licente pentru software-ul pentru crearea resurselor educaționale deschise pentru fiecare cadru didactic din program.