Prof. ȚUȚUIANU ALINA
Colegiul Național
“Ion Luca Caragiale”
Ploiești

Am încheiat cu mult interes și recunoștință participarea la cursul DIGIPED, o experiență care m-a provocat, m-a format și mi-a oferit o perspectivă nouă asupra integrării tehnologiei în educație.
Structura cursului a fost clară și bine organizată, cu un echilibru între teorie și aplicații practice. Fiecare modul a adus un plus de valoare, de la concepte pedagogice moderne până la instrumente digitale concrete care pot fi implementate imediat la clasă.
Formatorii au fost profesioniști implicați, empatici și foarte bine pregătiți. Am apreciat deschiderea lor, modul în care au susținut învățarea colaborativă și cum au răspuns întrebărilor noastre cu răbdare și claritate.
Resursele și platformele utilizate m-au ajutat să mă familiarizez cu metode moderne de predare digitală. Mă simt acum mai încrezătoare în utilizarea tehnologiei pentru a crea un mediu educațional mai atractiv și interactiv.
Activitățile practice și evaluările au fost relevante și aplicabile direct în activitatea mea didactică. M-au motivat să experimentez, să creez și să reflectez critic asupra propriilor practici.
Per total, consider că acest curs a fost o investiție valoroasă în dezvoltarea mea profesională. Plec cu un bagaj consistent de cunoștințe, idei și instrumente pe care le voi aplica cu siguranță în activitatea mea la clasă.
Vă mulțumesc!

Prof. Tuinete Mădălina
director Liceul Tehnologic
de Transporturi
Ploiești

Participarea la cursul de formare DIGIPED: Inovație Digitală în Educația Preuniversitară a reprezentat o experiență valoroasă și inspirațională pentru mine, atât din punct de vedere profesional, cât și personal.
Îmbinarea formatului sincron cu cel asincron a permis o flexibilitate binevenită, oferind în același timp coerență și continuitate în procesul de învățare.

Am fost impresionat(ă) de multitudinea de aplicații și instrumente digitale prezentate și exersate, care mi-au îmbogățit semnificativ paleta de resurse didactice și mi-au oferit idei concrete pentru integrarea tehnologiei în activitatea didactică curentă. Diversitatea și actualitatea conținuturilor au fost completate de o prezentare clară și aplicată, bine ancorată în nevoile reale ale cadrelor didactice.

Formatorii au dat dovadă de profesionalism, răbdare și dedicare, susținându-ne constant prin sesiuni de mentorat colectiv și individual, adaptate nevoilor fiecăruia. Calitatea suportului de curs, organizarea materialelor și resurselor, precum și coerența parcursului educațional au contribuit la o experiență de învățare structurată și eficientă.

De asemenea, apreciez sprijinul tehnic prompt și consilierea oferită în utilizarea platformelor Teams și Moodle, care au facilitat accesul facil la informații și comunicarea eficientă în cadrul cursului.

În concluzie, consider că acest program de formare a fost bine conceput și implementat, oferind nu doar informații teoretice relevante, ci și un sprijin real și aplicabil pentru activitatea didactică modernă.

Prof. DRĂGHICI MARIA
Școala Gimnazială Odobești
Județul Dâmbovița

Iată-ne la finalul programului de formare DIGIPED, moment în care conștientizăm cât de repede trece timpul și că orele de studiu și de îndrumare ne rămân o amintire plăcută! Sunt unul dintre cursanții care în pofida vârstei, am vrut să particip pentru a învăța, pentru a-mi însuși lucruri noi, în această era a digitalizării și a tehnologizării care ne obligă să mergem înainte, să ținem pasul cu transformările și progresul societății și implicit al educației.
Nu a fost ușor, dar a fost atractiv, în măsura în care am descoperit lucruri noi care să ne ajute în munca noastră la catedră, în toate etapele procesului de învățământ, la o predare interactivă, la o învățare temeinică a elevilor și la o evaluare obiectivă care să conducă la pregătirea pentru viață a celor pe care-i îndrumăm la clase.
” Toată viața este o școală” spunea un mare pedagog, așa că am devenit pentru câteva săptămâni ”elevi” racordați cu tehnologia la acest program de formare. Marele avantaj a fost tocmai această racordare cu ajutorul platformei educaționale și al activității online, scutindu-ne de eforturile care ar fi presupus participarea la cursuri fizice și nu în ultimul rând deplasările fiecăruia dintre noi, știut fiind cât de mare este efortul în acest caz. Privind retrospectiv pot afrma că am avut alături de noi doamne și domni formatori cu care am colaborat foarte bine, cărora le mulțumim cu recunoștință pentru răbdare, pentru bunăvoință și pentru că ne-au descifrat și prezentat pe rând teme și noțiuni, unele despre care auzisem, altele cu totul noi, în contextul unui dialog constructiv. Cu fiecare formator în parte s-a creat o conexiune am putea spune prietenoasă, colegială, călduroasă și plăcută. De la fiecare am preluat noutăți, cu fiecare am dialogat, nimeni nu s-a suparat când a trebuit să repete chestiuni care nu s-au înțeles din prima discuție, așa cum ni se întâmplă și nouă la clasă cu elevii noștri.
Mi-am propus să folosesc cât mai multe aplicații despre care am învățat la acest curs, să mă ajut cât mai mult în munca mea de resursele educaționale pe care Internetul ni le pune la dispoziție, să creez la rândul meu resurse, și de ce nu, să folosesc Inteligența Artificială atunci când se pretează a folosi acest demers, fără a uita că la baza educației și formării studiul este cel mai important. Mi-ar plăcea ca elevilor noștri să le fie util pe viață internetul, fara a le consuma timpul în zadar, iar aceștia să știe ce să aleagă și cum din cantitatea imensă de informații pe care acest ”prezent” le are iar ei să-și dezvolte gândirea critică și creativitatea, să-și dezvolte competențele așa cum școala actuală o cere, pentru a fi schimbul de mâine în societatea în continuă transformare.
Nu bănuiam acum 20 de ani că tehnologia va înainta atât de mult în viețile noastre! Nu bănuiam la câte schimbări am luat parte și la câte obstacole a trebuit să fac față, amintind de perioada dureroasă a pandemiei și la învățarea online. Ar fi fost ideal un asemenea curs de formare atunci, dar și acum a fost binevenit fiindcă ne-a sintetizat și explicat aceste lucruri noi ce țin de evoluția firească a societății, aceste ”formule” de la care să pornim în activitatea didactică pentru a nu rămâne în urmă și pentru a nu ne plafona, deși așa cum spuneam într-o temă a mea, trebuie îmbinate metodele moderne cu cele tradiționale care dau randament, în urma cărora să se vadă rezultatele bune ale elevilor.
Mulțumim tuturor celor implicați în organizarea și desfășurarea orelor de curs, formatorilor, evaluatorilor și Universității Valahia pentru șansa de a participa la acest program de formare gratuit, curs care ne este de folos pe mai multe planuri în pregătirea noastră continuă!

Prof. pentru educație timpurie
ENE ANA MARIA
Grădinița “Rază de Soare”
Târgoviște

Participarea la cursul de formare „Pedagogie digitală și inovație în școala contemporană” în cadrul proiectului DIGIPED, a fost o experiență extrem de valoroasă și motivantă pentru mine, în calitate de cadru didactic – profesor pentru educație timpurie.
Am descoperit și redescoperit instrumente digitale utile, metode interactive și strategii inovatoare pe care le pot aplica direct în activitatea mea de la clasă.
Tehnologiile digitale au jucat un rol esențial în asigurarea continuității procesului educațional în perioada pandemică, devenind un mijloc indispensabil de comunicare și predare.
Experiența acelor ani a evidențiat necesitatea adaptării continue la noile realități digitale, iar integrarea acestor tehnologii în educație rămâne relevantă și în prezent, contribuind la formarea unor practici didactice moderne și flexibile.
De aici necesitatea participării mele la acest curs.
Formatorii au fost bine pregătiți, deschiși la dialog și au reușit de fiecare dată să creeze un cadru dinamic și colaborativ de învățare.
Cursul mi-a oferit nu doar cunoștințe teoretice, ci și aplicații practice, adaptate nevoilor actuale ale preșcolarilor și provocărilor din învățământul contemporan.
Mă simt mai pregătită să integrez tehnologia în procesul educațional și să susțin o învățare relevantă și atractivă pentru preșcolarii mei.

Prof. DRĂCEA FĂNEL,
Colegiul “Mihail Cantacuzino”
Sinaia

 Trăim într-o eră digitală în care educația nu mai poate rămâne ancorată în metodele tradiționale. Elevii de astăzi, „nativi digitali”, sunt obișnuiți cu interactivitatea, accesul rapid la informație și utilizarea constantă a tehnologiei. Din acest motiv, consider că integrarea noilor tehnologii în activitatea didactică nu mai este o opțiune, ci o necesitate, motiv pentru care am decis să particip la cursul de formare DIGIPED „Inovație Digitală în Educația Preuniversitară” , care mi-a oferit o experiență extrem de valoroasă și motivantă.
Informațiile oferite au fost clare, bine structurate și adaptate nevoilor actuale din învățământ. Am apreciat în mod deosebit echilibrul între teorie și aplicațiile practice, care m-au ajutat să înțeleg mai bine cum pot integra tehnologia în activitatea didactică.
În urma cursului de formare am înțeles mai bine nu doar oportunitățile, ci și responsabilitatea pe care o am în a transforma lecțiile într-un mediu relevant și motivant pentru elevi.În primul rând, voi utiliza aplicații interactive precum Kahoot, Quizizz sau Wordwall pentru evaluarea formativă. Aceste instrumente transformă verificarea cunoștințelor într-o activitate ludică, stimulând participarea activă a tuturor elevilor, inclusiv a celor mai puțin încrezători. Prin aceste platforme, pot obține feedback în timp real și pot adapta ritmul lecției în funcție de nevoile clasei.
De asemenea, voi încuraja colaborarea digitală prin instrumente precum Jamboard, Padlet sau Google Docs. Elevii vor putea lucra în echipă la proiecte, vor împărtăși idei și vor învăța să comunice eficient într-un mediu online. Aceste competențe sunt esențiale în societatea actuală, iar școala are rolul de a le cultiva într-un mod structurat și responsabil.
În ceea ce privește organizarea lecțiilor și gestionarea resurselor, voi folosi platforma Google Classroom pentru a distribui materiale, teme și anunțuri. Aceasta oferă o transparență sporită a procesului educațional și facilitează comunicarea atât cu elevii, cât și cu părinții. În plus, permite accesul facil la conținut, indiferent de locație, contribuind astfel la dezvoltarea autonomiei elevului în procesul de învățare.
Nu în ultimul rând, voi stimula creativitatea elevilor prin proiecte digitale în care aceștia să realizeze prezentări în Canva, videoclipuri educative sau afișe interactive. Astfel, vor învăța nu doar să acumuleze informații, ci și să le structureze, să le sintetizeze și să le prezinte într-un mod atractiv, dezvoltând competențe transversale utile în viața reală.
În concluzie, utilizarea noilor tehnologii în lecții nu înseamnă înlocuirea dascălului, ci sprijinirea și extinderea rolului său.
Ca profesor, îmi propun să devin un facilitator al învățării digitale, capabil să ghideze elevii printr-un proces educațional interactiv, modern și adaptat vremurilor. Digitalizarea nu este doar despre instrumente, ci despre o nouă mentalitate pedagogică, una în care elevul este în centrul procesului, iar tehnologia este puntea care îl leagă de cunoaștere.
Formatorii au fost bine pregătiți, deschiși la întrebări și au oferit exemple concrete și instrumente utile ce pot fi aplicate imediat în sala de clasă. Platformele și aplicațiile prezentate (ex: Google Classroom, Jamboard, Canva, Kahoot etc.) sunt extrem de utile și relevante pentru predarea modernă.
Consider că acest curs contribuie semnificativ la dezvoltarea profesională a cadrelor didactice și recomand cu încredere participarea tuturor celor care doresc să-și modernizeze metodele de predare și să răspundă mai eficient provocărilor educației digitale.

Prof. MOCANU AURELIA – Colegiul „Mihail Cantacuzino” Sinaia

 Participarea la cursul de Pedagogie Digitală a reprezentat o experiență extrem de valoroasă, care mi-a oferit perspective noi asupra procesului educațional în era tehnologiei.

Am învățat cum să integrez eficient instrumente digitale în activitatea didactică, de la aplicații interactive și platforme educaționale, până la metode moderne de evaluare și colaborare online.

Cursul a fost util și interesant. Am descoperit cum pot folosi resursele digitale pentru a crea lecții dinamice, atractive și personalizate, care răspund nevoilor actuale ale elevilor.

De asemenea, am înțeles importanța alfabetizării digitale atât pentru profesori, cât și pentru elevi, și modul în care putem dezvolta competențe esențiale precum gândirea critică, creativitatea și comunicarea în medii digitale.

Cel mai important, cursul m-a ajutat să conștientizez necesitatea de a ține pasul cu „nativii digitali” – elevii care trăiesc într-o lume tehnologizată.

Astfel, am devenit mai încrezătoare în utilizarea tehnologiei la clasă și mai pregătită să ofer un mediu de învățare relevant, motivant și adaptat timpurilor actuale.

În concluzie, Pedagogia Digitală nu doar că mi-a îmbunătățit abilitățile profesionale, ci m-a ajutat să regândesc actul educațional ca o experiență interactivă, deschisă și ancorată în realitatea digitală a elevilor.